2011. február 25., péntek

ABAÚJ logóterve


4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jók lennének ezek a logók, de szerintem az ő elképzeléseik sokkal összetettebbek és inkább más irányban gondolkodnak.

Kis Gábor írta...

Más irány...

Lehet, hogy így van és vannak más irányok is melyekbe bele lehet kapaszkodni, de arról az irányról melyet e logó képvisel kb. egy A4-es oldalt írtam koncepcióként, mely tartalmazza miért is lenne alkalmas e logó arra, hogy képviselje Abaúj térségét.
Felsorolok néhány érvet, hogy lásd összetettségét:
A pályázat fő kitételei közé tartozik, hogy a logó tartalmazza Abaúj kulturális és történelmi értékeit. Ezt kipipálhatjuk.

Abaúj honlapján a képgalériában a képek egyharmada templomot ábrázol, szebbnél szebb plasztikusabb kupolákkal...

A templomtorony sok mindent jelképezhet, de egy biztos, hogy pozitív jelentéssel bír, formájában megvan az a hármas egység mely jelképezheti Abaúj-hegyköz, Encs és Szikszó hármas összefonódását és kapcsolatát. Úgy tudom, hogy a templom jelenlegi titulusa Szentháromság, mely megerősíti az iménti gondolatmenetet.

A tornyot a logóban tovább is lehetett volna egyszerűsíteni, de nem tettem, mivel mindenképpen szerettem volna megőrizni azt a plasztikus hatást, mely Abaúj kulturális emlékeire amúgy is nagyon jellemző.

A torony formája másrészt egy nagy A betűre is hasonlít, mely szintén Abaújra utalhat.

Az embléma felső része hegyre is emlékeztethet bennünket, ennek tetején egy egyszerű kör motívum található, mely a teljességet jelképezi a három település összefogásában.

Színek használata: ¬A pályaműben Abaúj logójának több színváltozatát is elkészítettem. Használatukat úgy tudnám elképzelni, hogy körülbelül évente változhatna a logó színvilága, vagy akár évszakokhoz köthetően változhatna például a honlapon a megjelenése. Télen érdemes lenne alkalmazni a kékes, nyáron a zöldes, ősszel a narancssárga, míg tavasszal a lilás változatát a logónak.

Szerintem ez eléggé összetett.
Az irányt meg eldöntik, hogy tetszik e nekik.

Névtelen írta...

Éppenséggel én is egy A4-es oldalt írtam tele :)
Jól meg van fogalmazva a koncepciód, de ha megengedsz egy kis kritikát, akkor szerintem a logód túl szigorú és merev hatású. Jó, persze a templomok ilyenek ugyebár, de a természeti értékek nem jönnek vissza, túl geometrikusnak találom. Első benyomásra inkább egy tetőcserép gyártó cégnek vagy egy ács-állványozó kft.nek az emblémája lehetne.

Jó, persze sok minden benne van ebben a formában, de hiányzik belőle az a fajta katarzis, ami az embert szíven üti, amikor rádöbben, hogy hoppá, ez igen! :)

Kis Gábor írta...

Abaújon sok a tetőcserép is, ha már itt járunk :)