2008. november 10., hétfő

3d-s naptár készítése

Végül elkészült a naptáram, persze nem három készült belőle, ez csak a szemléltetés miatt van így. Köszönet érte: Cseháti Hajnalkának, és Szilágyi Rudolfnak, volt tanáraimnak.
(kb. 1,5 éve készítettem a naptárat) jelenleg a szobámat díszíti. Lóg a plafonról, és porosodik.


Egy kis összegzés:


Nagyjából így nézhetett ki a kiterített szerkezete.


Ezek a kinyomtatott elemek, nem voltak elég masszívak, így kartont ragasztottam mindegyik alá, így már meglehetősen masszív elemeket kaptam.


Majd kinyomtattam az öt és hatszögeket, persze kis fülecskékkel együtt, hogy össze tudjam ragasztani őket. Eleinte még a tűzőgép is a segítségemre volt.


Mivel grafikusként tanultam, és sok monotípiát készítettünk, úgy gondoltam, hogy azokat beszkennelem, kiválasztom a legszebb, és legjellemzőbb színfelületet, ami az adott hónapot jellemzi színvilágában. Photoshoppal rászerkesztettem a hónapokat, és a számokat.


Feladat volt: naptárat kellett tervezni, és úgy döntöttem, hogy 3 dimenziós naptárat készítek, méghozzá focilabda formájút. Kihasználtam, hogy egy focilabda ötszögekből és hatszögekből áll.
És pontosan 12 ötszöget tartalmaz egy foci, ahány hónap van.

Nincsenek megjegyzések: