2010. március 6., szombat

Újságtervezés folyamata - tipográfiai alapok


A lábléce még hiányzik, de a többi részlete már hasonlít egy újság kinézetére :)

Mivel tervről van szó, kenyérszövegnek nyugodtan használhattam a jól bevált Lorem ipsum generator által kiadott szöveget. Ezért lett az újság címe is Lorem Ipsum.

Guide = segédegyenes, már van belőle rendesen



Tipográfia órán az újság kinézetéről, elemeiről beszéltünk, és persze megkaptuk feladatnak, hogy készítsünk mi is egy újság címlapot, mindezt Illustrator-ban. 1. lépés: guidokkal felosztottam a főbb hajtásvonalaknál, azoknak is adtam egy margót, így már a hasábokat is létrehozhattam, de közben a tervezéshez használatos rácsot többször is átméreteztem, ez volt benne a trükk, és egyben óriási segítség. Ezek után az újság fejlécét kezdtem szerkesztgetni. Kötelező elemei: címe, kiadás száma, kiadás dátuma,és persze az ára, esetleg még szlogen. +webes elérhetőség

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

De jó, hogy ezt feltetted!:) Meg a fotós makett is hasznos, kíváncsi lennék rá, ha össze van rakva. (Élőben)
:)K.

Kis Gábor írta...

Örülök, hogy hasznos volt.
A makettet pedig majd megmutatom Neked!

Névtelen írta...

nem azért mondom, de nem lett volna sokkal egyszerűbb indesign-ban kivitelezni? :)